Friday, October 21, 2011

HIMPUN!


cerita tentang pesbuk lagi! Kemain kengkawan aku yang kononnya politik tu! Sokong hitu hini! bangkang hitu hini!

masa kelang kabut perhimpunan kuning aritu sebok ko promote kat pesbuk kerajaan jahat lah! kerajaan tipu lah! tak betol lah! nenek ko lah kan!

datang perhimpunan ni! tiap saat I update pesbuk tau!

aku tak kesah lah sangat ko nak kempen perhimpunan kuning tu.. tapi bila ko babitkan dengan Islam dalam peromosi ittew aku agak tersentap! apakah kena mengena perhimpuan ko dengan Islam? Buang tebiatkah ko?
 
nah sekarang ni betol-betol ada perhimpunan pasai Islam! Ko tak promote pon? takde pon aku tengok ko letak badge kat pesbuk ko? takde pon ko cerita macam-macam?

Mana Islam ko? takot kah ko? atau ko cuma sekadar inginkan politik? Nama dalam politik? nah ini baru berkaitan Islam dan menyentuh sensitiviti Islam!

Islam atau politik yang ko pilih?

korang ada dengar pasal himpun? nih bukan p dok perhimpunan sekolah ye! mohon jangan salah anggap. Ini adalah pasai Himpunan Pertubuhan-Pertubuhan Islam (HIMPUN). tapi aku tak dapat pegi sebab aku ada program lain. Aku dapat cerita pasal HIMPUN ni baru je lagi.

HIMPUN ni diadakan untuk menzahirkan suara dan sikap umat Islam terhadap siri percubaan memurtadkan umat Islam serta mencemarkan kemuliaan agama Islam kat negara ni.

Aku tak tau apa tujuan diorang cuba mengkristiankan orang Islam. Dengarnya diorang akan dapat pulangan lumayan kalau berjaya mengkristiankan orang Islam ni. Kayalah ko kannn...  Itu aku tak dapat pastikan betul atau tidak.
 
Kena tanya orang yang pernah terlibat dalam perkara ni. Tapi kebanyakannya mengatakan YA! Kerana sedikit kepentingan dunia mereka berusaha untuk menarik umat Islam yang lemah untuk memilih Kristian. Dan kerana sedikit kepentingan dunialah umat Islam menggadai Iman mereka.

itu belum lagi kes yang teraniaya. Banyak lagi cerita ni tau! tapi sini aku nak cakap sikit pasal ketuhanan dan agama. Dalam Al-Quran sendiri tertulis  

Al-Baqarah:132 ..."Hai anak-anakku! Sesungguhnya Allah telah memilih agama ini bagimu, maka janganlah kamu mati kecuali dalam memeluk agama Islam".

Dalam injil Yesus (Isa a.s.) juga bersyahadat.. Yohanes 17:3 Inilah hidup yang kekal itu, yaitu bahwa mereka mengenal Engkau, SATU-SATUNYA ALLAH YANG BENAR , dan mengenal YESUS KRISTUS YANG ENGKAU UTUS.. 

dalam Al-Quran juga Nabi Isa a.s. bersabda  Az-Zukhruf:64 “Sesungguhnya ALLAH DIALAH TUHANKU dan TUHAN KAMU, maka sembahlah Dia, inilah jalan yang lurus.” sembahlah ALLAH YANG ESA. Yesus sendiri menyuruh menyembah Allah.

Kerana sedikit kepentingan dunia kenapa gadaikan Iman? Maka belajarlah.. bacalah.. berfikirlah.. tu injil pun cakap camtu.. 

tak nampak lagi kah Buka mata wahai umat Islam tugas kamu hanyalah menyampaikan.. Asy-Syuura:48 "KEWAJIBANMU tak lain hanya menyampaikan."

kena bagitau dik oi! kalo tak adik mungkin tak tau!