Sunday, October 23, 2011

Driver hur har!

Aku semalam ngan arini kan ada program p sekolah main ngan hadik-hadik.. Biasalah.. buat khidmat masarakat katanya. Dok tolong bagi semangat kat diorang buat game la exlorace la... 

meriah memang lah meriah! tapi lagi meriah bila dapat bas drebarnya HUR HAR! memang huru hara amats! kitorang diberitahu yang bas datang tu dari sarikat bas Rengit. Memang kalo ikutkan bas ni cantek la..

tapi yang sampai bas hangit! Aku tak tau salah sapa.. dipandunya bas sekolah keluaran tahun bila aku tak tau.. bukan tak syukur ke hapa ke.. kan banyak lagi bas yang elok.. tapi indah khabar dari rupa ko tau..

dah la tempat simpan beg kecik! drebar lambat.. bas tu goyang-goyang pastu dok asik terhangguk-hangguk je! tak payah dah pasang lagu apa pon.. angguk lah selagi bas tu berjalan..

ada penat juga angguk kapala!

paling hur-har bila drebar tu buat kepala angin sendiri sebab dia taknak ikut rancangan kitorang.. dia terus menelepon pihak pengurusan.. 

dan aku pon terpaksa la jadi hur har jugak.. dengan membuat sedikit kebisingan bagi memprotes aksi drebar! akhirnya dia ikut juga la.. sebab bas tu berbayar lain lah kalo dia sponsor bas konpem aku dok diam.. biar sekalipon bas ko hampir reput!

tetiba lah kan! bas tu takde aircond.. punyelah panas.. dah la takde tingkap! baru lah aku tau nikmatnya sejuk.. mana taknye ko dah hampir fengsan kepanasan dalam bas.. tingkap tak boleh bukak!


biarpon patpuloh kali ganda reput.. tapi ada tingkap boleh terbukak okeh!

tapi redo je la.. dah bas itu yang dapat.. daripada tade bas. disuruhnya tangguh ataupon tak payah buat program apa-apa lagi la aku sentap! ko mampu tangguh program last minute sebab bas?

nasib baik la selamat pegi selamat balik.. biarpon dah macam sauna bergerak.. berkuap-kuap tau.. 

ada lah sikit angin masuk sebab pintu terbukak dan kat atas bas tu ada lubang angin.. yang penting lemak tu terbakar jugak!

 
eh! tetiba je rasa cantek!


4 comments:

budakampung said...

gua paham prasaan ko bila naik bas takde ekon dan tingkap tak boleh bukak..saboo jelah

cantekk said...

hahaha bas espress mane yg disewa tu.. mmg sedeh..

ni msti da kurus ni kan..

bas area situ mmg sedih2 belaka kot..

houri said...

alalalalala..cian cek bedah..^_^

Anonymous said...

dh tau dh perasaan 2.. lg xthn kalo tayar bs ade prob.. kne la 2nggu b'jam2 kt tpi jln...