Monday, October 17, 2011

kenapa degil?


sudah terang lagi bersuloh! bertimbun surat khabar kata rokok tu bahaya.. banyak artikel pasal rokok tu bahaya.. dah banyak kempen kerajaan kata rokok tu bahaya.. tapi ko memang degil!

dah bagitau kata rokok tu haram.. dulu kata rokok tu haram sebab merosakkan diri.. jadi jatuh haram... pastu dah buat kajian ada hemoglobin cik babi dalam rokok tu tak pecaya lagi? nak kata tak haram lagi?

tiap-tiap hari I derma darah tau! U tak pecaya ke?

aku tengok ko sokong ulama tu.. setuju ulama ni.. ye la kan tempat ko penuh dengan orang pandai agama ni! Bila jadi kes ni boleh pulak ko buat satatus pesbuk ko cakap macam-macam kan?

ko kata sebar hadis palsu HARAM.. buat fatwa palsu HARAM.. buat hadis palsu HARAM.. yang ada cik babi tu rokok lain.. rokok yang ko isap takde cik babi.. hey pompuan dan jejantan! benang basah ko nak tegakkan ke? ikot ko la.. taknak pecaya sudah.. omputih kata UP TO YOU!

takde rasa babi pon!

tapi menda ni sebenarnya untuk kebaikan ko juga.. aku pon ingatkan diri aku sendiri.. sebab dalam Al-Quran ada tercatat 2:195 "Dan janganlah kamu sengaja mencampakkan diri kamu ke dalam bahaya kebinasaan." jadi cuba ko duduk relaks kejap.. pahamkan ayat tu!

ko memang degil.. bukan untuk rokok je tau.. banyak lagi menda lain cam arak dan sebagainya.. takde saja-saja diharamkan okeh! tapi keburukan ittew lebih terok dari kebaikan yang ko dapat..PAHAM!

10 comments:

Aujinz said...

biasa.. sebab tue ketagihnya lain macam... koh koh koh..

berhentilah merokok.. takde satu sen kegunaan pon..

d_LA said...

dahla x bace Bismillah..mmg patut ditinggalkan tabiat merokok ni..
berhentilah...

Cik Bambam said...

kannn!! bakar paru2 sendiri terang2an.. x kose mak melayan! huh~

NAZRUL AZAT said...

tu la teman dah kabo, merokok lagi, amekawwww :-)

Eyka said...

tak tak tak..
keh keh keh :P

LydSunshine said...

Pastu kan..pastu kan... *cheh sibuk nak menyampuk*, org kata, babi ni semua benda dia makan, tapi hanya daun tembakau je babi tak makan dan takleh dekat. Manusia bleh plak di sedut lagi asap tembakau. So... hehehe...

diana said...

kalau ada babi seketui dalam rokok tu pun belum tentu depa nak berenti isap rokok..heheheh

dali said...

ko mmg kellas bedah dlm isu ni..pepatah mengatakan 'hemoglobin babi tidak berbau' harus diaplikasikan oleh kerajaan 1 Malaysia..

roha said...

KATAKAN TAK NAK....aku tak paham knapa ada jugak perempuan yang nampak ayu pun isap rokok jugakkkkk

cantekk said...

tah nye... duit rokok tu simpan sket2 dpd dulu da bole pegi aji.. itu pon bole kata mampu ke..