Thursday, September 15, 2011

makmur!

nama makcik makmur. macamana makcik dapat nama tu makcik tak tau ye! jangan ko tanya! makcik pon pandai jugak buat kuih makmur tau..

kuih makmur makcik lah yang paling feymes dalam kampung tu! kalo ditanyer mana nak cari kuih makmur paling sedap.. haa! kuih makcik le tu.. tak payah dah nak pening pikir lagi.

rayer ni sebok benor si Bunga tu asyik mengata anak menantu aku. aku tau le menantu aku tu iras-iras iqram dinzly berkenan katanya nak buat anak! motip?

jejaka melayu sangat bila menantu makcik pakai songkok.

hari-hari makcik berdoa supaya diorang balik rayer taun ni. ye le kann mak mana yang tak rindukan anak lagi-lagi kalo dah nak rayer..

bukan apa makcik tak tahan dengor mulut si Bunga tu asik membebel je ngate anak makcik tak balik dalam bulan puasa ni... sedeh betol rasanyer.

sedeh ya amats!

korang kena ingat kengkadang doa ibu tu makbul tau.. sebab ibu lah yang mendidik kita dari kecik dengan penuh kasih sayang.. ternyata tuhan tu memakbulkan doa makcik.. 
 
sekali rayer tiba suma dok pakat balik kampong ni! aduhai gembiranye hati makcik.. berbunga-bunga cinta! si Bunga tu terkilan lah kan tengok sume anak makcik balik..

merasa lah ko Bunga anak ko p beraya kat singapore tuh! tapi makcik tak le jahat sesangat.. makcik ajak si Bunga tu datang beraya ngan makcik anak beranak..

hamboi Bunga! kelas ko pakai liplap segala kan.

-adaptasi dari cerekarama Kuih Makmur

4 comments:

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

best eh citer kuih makmur tu? tahun ni akak x makan biskut makmur pon..

budakampung said...

biskut~ biskut~ =.="

Lea Isnawi said...

kelas ko jahhh
menantu muka mcm iqram dizni

kura said...

mana nak cari cerita ni? fuh.