Wednesday, January 1, 2014

2014

2013 banyak memberi pengajaran, mengajar erti sabar, kenal siapa yang boleh dibuat kawan dan siapa lawan. Banyak yang nak diceritakan tapi mungkin lain kali. Aku kongsikan disini bagaimana cara aku hidupkan hari dengan penuh unsur positiviti walaupun sepatutnya aku menitiskan airmata dan berada kecewa tapi aku yakin masih ada harapan. 

Papa Low is my lovely lecturer. Dia Chinese but have a big heart untuk membantu anak Melayu yang masih mentah macam aku. Bermula Januari 2013 Papa Low cadangkan untuk menulis apa saja perkara baik yang terjadi sepanjang hari dan masukkan dalam satu balang. Tuliskan apa saja yang menyeronokkan terjadi pada hari itu dan ulang tiap-tiap hari. Katanya secara tak sengaja kita berjaya menarik positiviti dalam kehidupan. Dan itu benar-benar berlaku tahun 2013 ni.

Apa yang aku buat, aku titipkan dalam nota kecil dan aku lipat bentuk love dan simpan dalam balang. Genap setahun dan hari ini aku buka nota-nota kecil tu. Ada yang membuatkan aku terharu dan ada yang betul-betul membuatkan aku gembira ialah bila teringat semula apa yang beraku pada tarikh-tarikh yang aku catatkan.


Tahun 2014 aku akan tulis semula dan letakkan di dalam balang juga supaya secara tidak langsung aku cuma memikirkan perkara baik saja dan melupakan perkara buruk. Dan inilah kunci kepada senyuman yang aku ukir setiap hari yang aku lalui. Salam 2014. May this year will be a fabulous year for us. Insyaallah. 

No comments: