Wednesday, July 3, 2013

suara dari pintu bilik air

malam tu sunyi..
lebih kurang jam 8 malam..'
kakak aku terlupa nak mandikan anaknya..
tanpa fikir panjang.. masa tu kak aku bawak anak dia mandi..
dah mula baju anak dia tu dibuka.. terus je melangkah ke bilik air..
dari satu sudut kanan.. nampak ada bakul pakaian kotor..
diletaknya elok baju anaknya dalam bekas tu..
bersiramlah dalam bilik air tu..
selesailah dimandikan si anak.. kakak aku terus ambil bedak dan sapukan ke badan anak dia..
lepas tu disarungnya baju..
tiba tiba anak dia yang tadinya hanya senyap terus bersuara..

"mak tadikan abang dengar suara" 
kakak aku terdiam...... dengan berani dia tanya..

"abang dengar kat mana"
"dekat belakang pintu bilik air" 
terkelu kakak aku ....

dia terus gagahkan lagi diri dia
"abang dengar suara apa?"




















"suara lipas"