Sunday, July 7, 2013

Charity Garage Sales

aku check inbox pesbuk semalam aku tengok ada member aku ajak datang Garage Sales for Charity kat Taman Desa Minang dekat dengan Greenwood Batu Caves. Actually korang boleh menjual sekali kat situ. Pahamkan konsep garage sales ni? Diorang jual barang terpakai dengan harga murah. 

Alang-alang aku datang nak mengira tangga kat Batu Caves tu aku singgahlah situ. Bukan main meriahnya orang Taman Desa Minang tu melayan aku dah macam sedara. Sempatlah jugak aku jumpa member aku tu. Bergosip tengah panas tu sambil memilih barang yang berkenan. Aku tak shopping pun.

Tak besar mana pun tempat tu sebab jualan kawasan situ je. Tapi menarik rukun tetangganya bekerjasama membuat program amal. Yelah macam diorang kata kalau buang sayang, nak simpan takde tempat. Jual la sambil beramal. Jualan amal uols! Membeli sambil dapat pahala pakej lagi!

kalau diorang ada buat lagi.. sapa yang dekat sini aku jemput datang ya. Kalau korang buat program camni jangan segan silu jemput. Sedar tak sedar aku bergosip kat taman tu diorang dah nak tutup menjual. Masa dan ketika itulah tenaga jantan aku dikerah tutup gerai angkat barang segala. Hazab. Tapi seronok.

"jangan risau bedah tetap gagah"

No comments: