Tuesday, May 31, 2011

Nasi lemak!

korang ingat dedulu time sekolah. Nasi lemak tak sampai 30 posen. Tapi kat kanteen aku ada dua versi nasi lemak dia 30 posen dan 50 posen. Kalo anak orang kaya tu dia akan feeling-feeling makan nasi lemak seringgit bertelor goreng ko tau. 

Aku makan yang 30 posen tu. Tapi biasanye bawak bekal senang sikit. Takde kes keracunan ke hape ke. Takde le aku dok komplen kat makcik kanten tu kang sakit telinga dia kalo aku bagi semangkuk dua cacian.... kesian..

tapi sekarang ni kemaaaaaaaaaain! tau le minyak petrol naik gula naik segala ni. Tak payah la ko nak naikkan sampai satu hengget lebih kalo telornye dibelah lapan timun takde balut surat metropolitan sambal ala-ala titisan embun sikit je!

lagi meriah bila tengok kedainye penuh pelanggan.. agaknye ko jumpa bomoh siam ye?

okeh pilih jangan tak pilih buat penyeri kedai ko..

paling menyentapkan hati pesaing seangkatan.. ko boleh la membangga seluruh benua afrika yang kedai ko lah paling termashur dan paling tersedap.. kesian ko..

achi ada bangga juga kedai ko laku uols!


tapi ada juga kedai yang nasi lemak dia meletop harga satu hengget je. dengan telornya balut daun pisang sikit timun sambal lebih pon dia tak cas lebih okeh! 
merasa lah ko kalo jual nasi lemak ko harga hotel soploh bintang.. tapi takdak standard.. kesian..

we ols makin cantek tanpa nasi lemak ko!


- aku takdak intenet ni selit-selit celah rumah akak aku update blog.nak melawat korang pon susah ni maap ye..

22 comments:

farah wahedda said...

nasi lomak skrng pon dh mahal macam nasi campo...btw lme xjengguk blog ko ....huuuu

Cik Bambam said...

versi kartun takdo ekkk?? :D

Encik MamaT said...

semua naik harga... apa menda yang tak naik.. adeh

Anonymous said...

haha....sume la naik...
gaji je tak naik2 beb..

lukis la gambo ;-D

Noor Fatin said...

nasi lemak skrg mahal. dah la kcik. ikan bilis 2 ekor je. muahaha. mak aku buat sendiri lagi puas hati, bleh makan byk2!! nyum3

Aujinz said...

aku masak sendiri jer..
bersepah ikan bilis aku letak.. lagi pueh hati..

ika~~ said...

tu blom lg tambah paru,ayam berempah!mahal gle..kalah mkn nsi cmpur dh

Hajira Razali said...

mula mula baca entri ni rasa kecur nak makan nasi lemak. tapi atlast rasa nak muntah hijau tengok gambar tepi pantai haramjadah tuh. ceeh!

scya lollita said...

wey wey , ko ni wat ak ilang slere plak menatap gambar tersebut ish3

Gee said...

hehe..betul2..dulu ngn sekarang beza la..huhu

Rina Rahamat said...

masak nasi lemak sendiri sudaa..

vampire's lovex said...

yeahh !! aku suka betol menyumpah kalau ada kedai yg jual nasi lemak dengan telur yg di belah 10 tuuu...dah la mahal,kedekut lak tu..haihhh

fasham said...

hahah no komen

marilah join kontest blog saya:

http://fasham87.blogspot.com

ct cucubi said...

susah nak dpt yg murah tp sedap..

KuNanGKuNanG said...

skrg nasi lemak ciput je, harga mak ai..kemain lg...

Anonymous said...

kalo kt terengganu lg best...~
aritu ak g dkt rm1.80..
tp nasi ciput...
sambal mcm boh gna dropper..
kacang ada..
telor mcm kena hiris..
uihhh
cdeyh

Raji and Yeen said...

mmg respek lah nasi lemak yg kekal seringgit tuh owh.. huhu

littledolphin said...

tak yah makan nasi lemak selalulah.sekali sekala jelah nmpknya.takpe2, kita makan cereal waktu pagi nak? jom menjalani gaya hidup sihat :) hehe

Cikya said...

kalau setakat nasi lemak kurang santan, ikan bilis sambal 3 ekor saiz S, takde telur, timun sipi guna slicer.
caj 2.50 bla3, kompom aku tak beli dah.
datang kelate makan sodapp jom! :D

Amiey White said...

nasi lemak 50 sen satu hihihi

Raden said...

org ckp ns lemak saye dopsen. tp sy xjual ns lemak. maka..apalah itu??

Kak hana said...

nk muntah tgk nasi lemak xde telo tu..btw seksiiiiii..hahaha