Saturday, May 7, 2011

Makcik erobik!

ko berani jerit ikot makcik erobik sampai terkeluar anak tekak jantan ko? erobik baik untuk kesihatan ko tau.Ada gaya tradisi ada gaya moden.

Masalahnya semalam aku berada di dalam dewan exam. Sedang aku dok cuba menjawab soalan tetiba aku dengar suara makcik aerobik jerit-jerit.. up! up! up! up! five six seven eight!.. five six seven eight! kemaaaaaain makcik gigih!  Bersungguh-sungguh aku dengar makcik tu.

hey! makcik mana yang main kira-kira tu?

hilang lah sedikit tumpuan aku nak menjawab soalan. Sambil aku cuba tu kan.. sambil aku terbayang siapakah sebenarnya gerangan yang bererobik-erobik ni. Betol ke makcik-makcik yang erobik? Bertambah lah hilang lagi tumpuan aku nak menjawab soalan.. Aadooi.. 

okeh sedia! lentik kan tangan satu dua tiga satu!

lama lah juga diorang bereobik.. aku dah naik derita sengsara jiwa batin aku.. sampai aku rasa cam nak join je geng-geng diorang tehegeh-hegeh bersenam... Kalau aku join. aku apa lagi konpem aku ajar satu teknik baru.


teknik ni lepas aku teringat citer industan.. sambil terperasan sejelita manisah koirala..Gelek dengan tangan lebih melentik dari makcik-makcik sume dan hala ke atas. Konpem makcik tu dapat ilangkan dua tiga kilo kalo amalkan setiap hari tanpa henti.


ready uols I nak ajar gelek ni!

16 comments:

Azroy Kassim said...

Terang hati weh tgk makcik erobic! Lagi-lagi gelek hindustan. Hahaha

nana said...

tui tu megat, bedarah telinge mndgo mak cik tekekek2...

http://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=1954573340619&id=1131267766&ref=notif&notif_t=feed_comment#!/pages/Prof-Dato-Dr-Abdullah-Mohamad-Said/152181011471404

timb. hep kate...;(

peep said...

kuat sgt ke smpai dlm hall pon blh dgr?? hahah :p

d_LA said...

citttt...tetibe aku rasa cam makcik aerobik tu aku je..haha..aku baru je wat entry psl aku gi aerobik smlm..haha

NOOR FATIN said...

apsal ko exam sblh tempat senam aerobik ke? haha

Titisan Hujan said...

pehh..ade muzik latar time jwb exam.
bez tuh

Far8 budak baik said...

kalau aku kene byr ikut senam robik ni..sumpah mmg tak kn pi..
hahaha..
tgk cite industan tu minat ar..kecuali bab gelek tu hak3

cantekk said...

masuk tv kot, tu yg bsungguh tu senam ;-D

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

tgh jwb exam brani ko berangan psl makcik erobik ya bedahhh

cikcomot said...

makcik erobik gile ahh..

kat tmpt aku ramai gyle.. 'sejuk' mata memandang.. haha

Izzaty Ishak said...

Dulu sebelum aku pindah ke rumah baru srkg, ade je makcik2 yg senamrobik pepagi. Yg peliknya gilalah semangat berbanding dgn budak2 kecik.

Mr iz said...

kompom bedah kalau ko bagi gelek hindustan tu gerenti turun berkilo kilo...ha ha ha ha

ini aku? said...

senamrobik bagus sebenarnya. badan sehat.

anum farida said...

senamrobik la best :)

Idah said...

best gak senam erobik ni..lebih2 lagi kalu ada lagu rancak..jadi erobik vs dancing pulak.

Cikya said...

kesian ko.
aku dulu masa trial spm, orang potong rumput..
bila bunyi bising masa spm, aku dah kalis dah..
ko kena selalu dengar makcik erobik tiap kali study, makin fokuss...