Tuesday, March 1, 2011

Dia rasa cantek!

Ni aku nak bagitau ni kalau ko bergaya memang lah tahap mak datin. Meletop!! tapi ko jangan lah membongkak sangat tu. Bukan apa bila ko berselisih dengan sesapa tu ko tak payah le jeling maut segala. 

Kalau ko tak senyum pon tak payah pandang-pandang lah. Kobuat cam ko tak nampak sudah lah. Sedap sikit mata memandang ko. Walopun terasa sakit kan? Aku tak kesah sangat pon. Tapi penat dengar umpatan orang kat ko. Kesian ko tau.

ko kasi mekup akak cantek-cantek! akak nak kompet ngan budak tu!

Aku nak cakap mak ayam aku mati, kalo cakap bapak ayam aku larik! ops!! kan? tu le ko tu bila nak mendiva pon jangan lah sampai menyentapkan orang. Susah-susah sangat ko buat hal ko sendiri boleh? buat apa lah ko nak membongkak sangat. Ko bukan hebat mana pun. kalo ada orang lagi meletops dari ko tak payah lah ko sakit ati pon.

pompuan apsal u cantek? U tau ke tidak yang I lagi cantek dari U!

Dey achi!! u kalu pose itu macam kajol juga! u tetap tada cantek! 

jangan yer!! jangan sesekali dok maki orang tak pasal! okeh!! Tapi ko berani dan gigih memaki orang. Ko suke ke? sudah lah ko tengok cermin pastu ko muhasabah diri. tidaklah aku cakap yang aku ni baik sesangat kan. Ni juga untuk peringatan aku sendiri bila tengok perangai ko tu. 

Dan aku buat ini sebagai pengajaran. Tak cenggitu ke? kalo ko nak perasan cantek pon buatlah. Tapi jangan sampai membandingkan ko dengan kecantekan aku! ops! aku hensem yer.. boleh?

dengar ye sume. Meh sama-sama kita buat baik.

bak kata KM 'bukan selalu nak feeling tok siti kan?'.. makanya aku pon nak feeling cam akak Siti jugak lah. Sambil nyanyi lagu Pastikan. Rasanya lagu tu sessuai kali ni kan? jap nak tiru gaya akak siti jap.




walopon akak peymes akak tak suka memebongkak!

18 comments:

athirahzaki said...

emo je nih?
ilek..
huhu.

dylla bakri said...

hahaha..ni spe yg sentap ni?comel je entry..tp owg yg pasan chntek ni..bahaye!takot2..

cik hanym said...

wo..mmg susah oo melayan mak nenek prasan cantek neyh..adoy!

KiFli si Dolce said...

ada orang nak kesah ker bedah??? takde kannn hahaha...KU MAHU #vogue
nok ahad ni aku nak ajak ko karok dgn aku skali dgn http://pojiepooh.blogspot.com/

harap2 ko sudi la yer :P kat redbox sogo....bagi jawapan kat komen aku taw jgn kat shoutbox kang aku tak perasaan :)

lea said...

x elok perasan cantek ni
kalo perasan comel ok gak kan kan

cantekk said...

alamak!!
err...err...
;-p

Ana admi said...

sape yg kisah bedah??hehe..
abis dia ckp dia lawa nk wt cmne bedah..ssh la org cmgini..hehe chill..

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

aik marah je nih..okeh tenang² yer..biarkan lah dia nak perasan diva pon..kalau takder sape nak layan dia..tak kemana kedivaan dia tu..

Amira Naddia said...

aku ase muke aku ade iras2 siti sikit..

Lieynanilaz said...

cantik itu subjektif...oleh itu jgnlah terlebih perasan....hu3...

kau kesah ke?? said...

dah panjang ni tak sempat nak jawab soalan korang. sori~

bantalbucuk said...

wah..kesah nampak..! hehe..sabar jela ye..biala dia nak mengata..satu hari dia akan terkena balik.. :D

! Encik Nakal ! said...

awat hang suka letak gambaq minahci~~ayoyoyoo~~hakhakhak

qlah said...

aumm! kuek2.. moo... hehehe .

yup , betul kata siti ; x leh bongkak2... Allah x suke .. hehe ;)

KUREKURE COMEL said...

hahaha...sengal....kihkihkih...
nsib baik mina comel je...perhhh...

Mr iz said...

he he .... ni perah santan ni...he he he... nasib baik aku hensem..eh..eh.. aku buka perasan ye...he he he....orng mcm ni buat tak kesah je... he he he... bahaya kaki perah santan ni..woooo.....bak kat cik kurekure...sengal.....

Cekodok said...

gua hensem jugak.. tapi risau ramai yagn jeles plak nanti.. haha.. sabo je la shin...

houri said...

ct la yg paling chantekk