Wednesday, February 13, 2013

keropok lekor kelantan

haaaaaarrgghh!! sedap weh keropok lekor dari kelantan..
tepung dia..
rasa ikan dia..
garam dia..
lemak dia..
cukup! takde kurang takde terlebih.. it's not like keropok lekor kat pasar malam Shah Alam ni.. kadang keras.. kadang lembik.. rasa ikan tah kemana.. rasa tepung terlebih.. harga  melambung..

kesahnye camni..housemate kelantan aku tu balik raya cina ni. berplastik-plastik dia bawak keropok lekor.. tapi dia bagi orang lain la..

ni sume untok ko bedah.. mohon goreng!

dalam rumah ni dia tinggal kan sepeket dua je.. diletaknya atas peti ais.. aku balik tengok ada banyak.. tu takde lain lah tu.. aku la yang kena goreng..
balik la tengah malam buta pon tetap diorang tunggu aku menggoreng.. berbakat katanya..

selain menyanyi akak jugak pandai memasak!

tapi alangkah berduka citanya.. aku tak reti nak goreng keropok lekor ni.. taktau pulak bila dia macam berair sikit kena rebus kejap.. pastu angkat biar dan goreng.. 

aku keluarkan dari plastik terus potong goreng la kan.. mana nak tau.. 
tapi masih sedap.. sebab original dari kelantan kannn..
janji dapat merasa.. 
so sapa ada tips nak menggoreng keropok lekor bole la letak link kat sini.. 
sebab tak larat nak menggoogle hahaha..

2 comments:

Cikya said...

kau simpan kat mana sampai berair keropok lekor tu?

lagi, berapa hari peram baru goreng?

haha, eh eh, member tu beli kat mana?
sebab selalu tunggu mak Su balik Kelantan au pergi Ganu baru beli keropok lekor.

Err..

aku suka seropok lekor kecik2 yang rebus tu, makan panas2 sambil drive..
eheheh! ;D

megat isa said...

sehari je cik ya.
tapi tak tau la kalau mmber aku tu perap lama hahaha.
entah dia beli mana tah.

aku goreng je terus..