Monday, December 10, 2012

balasan!

kadangkan bila orang kata ko macam-macam.. tak payah dok balas lah.. serahkan je balasan tu pada Allah.. biar Allah yang balaskan untuk kita..

tak matinya ko dengan perkataan diorang tu!

menda ni pernah jadi kat aku.. meh aku berkesah sikit..
ada sorang hamba Allah ni.. kerja dia mengutuk orang, perli orang jer.. ingat dik.. 
kalau kesah yang ko cerita kehulur kehilir tu tak betol jadik fitnah dik.. 

fitnah dik..awas ko..!

so dalam perangai hamba Allah ni.. termasuklah aku menjadi bahan penceritaan dia.. tapi aku ni kena bersikap positif.. kena positif! so take it as positive thing lah kan.. tak payah nak emo sangat..

aku diam jer.. aku nampak dia aku senyum.. kadang aku kasik sedikit motivasi menjalankan kehidupan kat muka bumi ni.. supaya aku ngan dia sama-sama sedar yang hidup ni bukan untuk carik salah orang jer..

so dia still dengan perangai dia.. aku diam je lah kan.. aku kadang selalu baca doa ni..


   حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ. 
'Allah (Alone) is Sufficient for us'

macam-macam masalah jadik kat dia tau.. tapi aku rasa bukan aku sorang yang berdoa.. kadang kesian jugak tengok hamba Allah ni.. 

dalam mengamalkan doa ni banyak gak menda pelik jadi.. orang buat kita macam-macam kita doa jer dengan ayat ni.. Allah itu maha adil.. cukuplah dia sebagai pelindung.. ingat dik.. balasan Allah itu dalam pelbagai cara.. 

doa ni juga untuk hilangkan stress.. 

ko kan selalu stress? bila rasa tertekan tu.. banyakkanlah membaca doa ni..
sama-sama kita jaga hubungan dengan Allah.. jaga hubungan dengan manusia.. jaga hubungan dengan alam..



2 comments:

Niza Romli said...

bagus...kena amal ni.

Kifli Mally said...

uols tak tahan taw ko nyer bedah-lor-moon tu hahaha