Saturday, October 13, 2012

rezeki

arini aku bangun dengan bahgia nya sekali sebab dah niat suci murni dalam hati ni nk buat ibadat puasa sunat.. punya bahgia ko tau jalan tak ingat dunia.. nak-nak cuaca pulak menyebelahi ko kan.. tak sejuk tak panas.. sedap je badan..

waktu camni memang sesuai kalo pegi piknik.. fefeeling ke pula bali.. sampai je kat cafe aku sengsorang masa tu.. tetiba aku nampak member nak pegi melantak kan.. aku tak pikir panjang kasi lambai ratu laut kat dia.. ko tak tengok muka teruja dia nampak aku.. glemer!

giler gembira ko nampak aku kan?

aku melantak sekali ngan member aku tu.. sedap ya amats nikmat makan tu aku tak bole cakap la tambah ada kerabu mangga.. memang lah kebulor aku menjadi-jadi.. dah kenyang punya pasal baru aku sedar aku puasa.. orang kata rezeki.. bole ke camni..

aku sambung jalan aku.. dengan perot dah macam orang mengandung 2 bulan.. ko mampoooo? tetiba nampak pulak member aku kat kedai ABC.. aku pon bagi lambaian ratu kat diorang.. double bahgia aku tengok member aku tu sambut lambaian aku! giler glemer aku!

"bedah! sini bedah sini!"

Sedar tak sedar aku order ABC! licin dah licin tetiba aku teringat aku puasa.. orang kata rezeki.. bole ke camni.. tetiba datang member aku kasi kepok lekor.. haa! kali ni aku ingat yang aku puasa.. teros aku tolak pastu cakap "maaf saya puasa la awak.. time kasih.."

"well! rezeki kan nak buat camne?"

2 comments:

Niza Romli said...

takpa, esok lusa boleh puasa lagi.

Emma said...

Niat dah ada, cuba esok pula