Thursday, April 12, 2012

jom senyum lagi!

Bedah tak sehat.. sakit katanya.. aku ucapkan ko jangan mati bedah.. nanti takde sapa nak update blog ko walopun berkurun masa updatenya satu tetap aku tunggu.. oh ye lupa plak nak kenalkan nama aku Cik Ki.. 

umur aku tak payahlah aku bagitau lebih kurang bedah jewww.. harini bedah kasi tau aku suruh update blog dia dengan entry ajak senyum sokmo! Cik Ki rasa bedah ni selalu dah suruh korang senyum kan? Abistu korang senyum tak?

Cik Ki nak ubah sikit isi kesah harini.. Cik Ki nak ajar korang cara PSYCHOLOGY WAR! dengan kekdah senyum.. gini kekdahnya.. bila ada orang tak suke ko.. selalu cerca ko.. memaki ko.. ko sumbangkan dia dengan satu senyuman yang ikhlas dari hati..

kalo ko selalu kena buli.. selalu kena kutuk.. orang tak suka ko.. ko sambut dengan satu senyuman yang murni dati hati.. kalo diorang mengata juga aku tak tau le nak kata apa.. tapi kalo dah memang salah ko.. padan lah muka ko.. sapa suruh cari pasal kann.. orang kata buat baik berpada-pada buat jahat jangan sekali!..

ko tau kenapa aku suruh ko senyum? Haa tu lah namanya PSYCHOLOGY WAR.. sebab ada satu ayat omputih tu gini bunyiknya..

BE HAPPY IN FRONT OF PEOPLE WHO DON'T LIKE YOU, IT KILLS THEM

kannnn? tak tau le berhasil ke tidak tapi cubalah buat.. sebab Cik Ki pernah buat mende ni.. dan kebanyakkannya diorang jadi kawan Cik Ki jugak.. sukur kan.. gituu lah kalo nak buat kawan.. jangan saling sakit menyakitkan hati satu sama lain.. boleh? 

okeylah! Cik Ki mintak undur diri dengan senyuman!


"sesiapa yang dapat menahan marahnya. padahal dia berkuasa untuk melepaskan marahnya itu maka Allah memenuhi hatinya dengan iman dan rasa aman ketenangan"

1 comment:

Niza Romli said...

Kelas ko cik ki. setuju sangat