Saturday, March 24, 2012

kasih sayang!

kehadapan anak-anak dara mak sekalian..

kehadiran surat mak tujukan kat anak dara mak bukanlah bertujuan nak bertanya khabar ya! sebab mak takde masa pon nak tulis surat untuk korang sume ni.. hari ni mak masak lemak ikan keli salai negori jeles tak? sebab mak tau korang tu tak reti masak..

mak sebenarnya tulis surat ni nak kasi tau satu mende je! korang tu anak dara.. dalam memilih laki ye haruslah jangan ko memilih lelaki yang cuma pandai menjanjikan gunung ganang nak bagi kat ko! itu dusta tu! dah kahwin tanah satu pasu belom tentu dia nak kasi kat ko..

lagi satu ni nak dara oi.. janganlah ko percaya sangat kalo ko dicanang kasih sayang seumur hidup.. ko pon teros cair.. Mengeletek bagai! takde maknanya sume tu! memang kasih sayang tu penting! tapi kalo tau berkasih sayang je pekejadahnya!

ko ingat laki ko boleh kasi anak-anak ko makan dengan kasih sayang? harini kasih sayang tiga rasa! esok laki ko bagi kasih sayang goreng petai.. lusa kasih sayang lemak putih! ada?! kalo cari laki biar yang rajin! rajin bekerja, rajin solat, rajin bagi kasih sayang.. macam-macam lah rajin.. 

mak nak jugak tengok ko dapat laki yang baik, alim, rajin dan perangai yang baik-baik lagi.. mak taknak anak mak dijanjikan dengan kasih sayang je.. paham ke tidak? beserta ini mak tuliskan serangkap pantun..

ko tengok sana bunga cantek
sebab air disiram setiap mase
ko tengok mak kekal cantek 
sebab pandai pilih laki ko hade!

salam sayang,
mak melur

3 comments:

Mish Apple said...

nak yg sempurne kne pndai masak dulu :P

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

apa kabar mak melur ;P


lama mak dara x singgah sini..ternyata bebelan ko masih bernas dan berisi beserta lawak spt dulu kala HEHE

cantekk said...

ye mAAAAAAkkkkkk =D
baiklah..