Sunday, January 8, 2012

sedeh katanya!

Korang ingat tarikh DSAI ( Dato Seri Anwar Ibrahim) memula kena tuduh? tak ingat kan? Haa aku pon tak ingat.. tapi seingat aku tarikh tu kawan aku sorang nih menanges bagai nak rak! Katanya sedeh DSAI kena tuduh meliwat uols!

Menanges sakan ko kan? Pastu kemain dia ikut demonstarsi apa entah. Katanya nak bela DSAI.. ikot ko la.. Sampai ke harini ada je demo entah hapa-hapa.. Apa yang korang perjuangkan? Aku sebenarnya tak tau sapa betol sapa salah. Tapi kalo dah cukup bukti sohih! Takkan korang taknak KEADILAN ditegakkan?

sedeh aku tengok ko haa. Sabar ye?

Andai kata lah DSAI tu betol-betol buat atas apa yang dituduh ittew.. bazir tak airmata ko? sia-sia tak apa yang ko buat? Ko tau dia buat pastu ko tak percaya? Tapi kalo dia tak salah.. tahniah lah sebab ko berjuang untuk dia dengan ikhlas dan penuh kejiwaan yamats!

Aku ada sedikit soalan cepuk mas untuk ko.. Siapa yang memimpin ko sekarang? Bukankah kita disuruh taat pada pemimpin. Taat disini ikut yang betol je yang salah jangan ko ikot. Aku tak cakap PM Najib tu always ther very ther betol doplohpatjam. Ada aku cakap? Ada?

aku nak ko menanges untuk Ustaz Azhar yang kena hentam dan fitnah dengan AAJK UMNO tu? sila nanges! sebab ini dah sohih yang Uztaz Azhar kena fitnah! Nanges la jantan sejati hoi!

Nak harapkan ko berdakwah? Memang taklah kan? Ko lebih rela perjuangkan menda yang ko sendiri tak pasti kan?

Lagi satu aku nak kasi tahu dengan ko. Ko budak UiTM kan? Ko tau arituh diorang nak buat demo apa entah yang konon nye aman. Silap aribulan jadi kecoh rosak harta bagai. Dengan serta merta Dato' Sahol VC UiTM terus kasi block jalan dalam UiTM. 



Ko tau kenapa? Sebab dia taknak jadi menda buruk. lagi pon dalam kampus kan? Minggu exam pulak tu? Lagi satu takot ORANG LUAR masuk! Buat kecoh bagai taknak la kan? Kalo ko jadi tuan rumah, lepas tu orang nak masuk dalam rumah ko kasi kecoh ko nak? Mesti la taknak kan? 

Salahkah tindakan dia? Pastu ko tau apa diorang buat? Ada beberapa makhluk yang tidak puas hati sanggup cakap macam-macam dan buat akaun twitter palsu semata-mata nak burukkan nama Dato Sahol dan UiTM! Pastu banyak lah lagi!




Sekarang aku nak ko nanges! Orang yang kasi ko masuk UiTM untuk ko belaja pastu kena macam ni ko diam? Oooh tolonglah aku nak tengok ko buat sesuatu. Kalo ko tak suka kenapa awal-awal surat tawaran UiTM ko taknak tolak? Pegi la U lain yang ko rasa ko sangat layak! Aku rasa belom tentu ko layak masuk U. Dan sebab itulah ko diberi peluang masuk UiTM. 

Ada ko ambik peluang? Ko masuk UiTM pastu ko kasi hentam orang yang cuba untuk buat yang terbaik pada ko dan keturunan ko kan? Oooh tolonglah! Aku nak ko menanges! Sebab Dato Sahol dan Ustaz Azhar ni lagi berjasa dengan ko!  Nanges sekarang! 

aku nak ko menanges!

Apa yang ko perjuangkan kalo cuma menyebabkan pepecahan? Kalo ko nak berpolitik silakan! SILAKAN! Aku tak pernah halang ko. UMNO, MIC, BN, PAS, MCA, PPP, DAP, PKR dan parti politik lain? Korang kena amik tau sapa mereka? dan korang kena amik tau apa yang diorang sanggup buat untuk rakyat! konon pemimpin bekerja untuk rakyat. Haa buktikan! 

11 comments:

Yee Nunaka said...

uuiii...marah nye bedah...rilek2..

L said...

politik malaysia hancuss...

jom baca sekejap =)
http://lolz-l.blogspot.com/2012/01/iman-kita.html

Cikya said...

haha, berasap dowh ayat kau..
dah kering rambut aku terbakar baca entry ni..

ye lah, duk menangis tang DSAI, dosa yang kau tertinggal subuh pagi tadi tak menangis? dosa kau tak amanah terima elaun tiap2 sem tapi resul;t hancor tak menangis...

aku bukan extremist. kita sokong benda hok benar, batil kita tolak..
kalau akal sejemput, grad pom belum, ada hati nak lawan VC?
ekeke

;D chill. exam elok2..

ainol akasyah said...

nak komen tapi tak pandai la bab2 politik neh..cuma harapan saya biarlah negara kita Malaysia aman dan damai .. takmau la kite gaduh2 sesama melayu n islam ..

tuan tanah saya nak jemput ni join SEGMEN : COVER PHOTO TIMELINE PALING AWESOME?

budakampung said...

gua tak minat nak hambek tau pasal politik ni..tak kuasa aii~ *tangan ke dada mata ke atas

cantekk said...

gitu le kolo da taksub...

Cik Bambam said...

studenttttt.. pls abeskan pelajaran dulu.. ini stdy x abes sibuk nak berpolitik!!! huhhh~!

Yee Nunaka said...

tag u in a post http://misslittlekuman-art.blogspot.com/2012/01/11-things.html

Khairul Rahman said...

aku pon ade member macam ni..

ct cucubi said...

belajar rajin2 dah koje.. br pkir politik.. :)

Atiehadvianti said...

Sentap hati mak nak.. hehe.. betulah.. x kenang budi betui mereka2 itu..ish ish ish