Friday, November 11, 2011

telefon!

uols! nak pegi mana tu? meh lah sini kejap.. aku ada menda nak cerita ni.. maklumle kan..  baru je lepas raya korban.. macam-macam pengorbanan ko boleh buat kannn.. ok lets berkesah!

masa tu aku jenjalan lah kat Plaza Shah Alam.. cam plaza atau tempat shopping mana-mana pon kan ada kiosk jual telepon kat tepi-tepi tu..  ko lalu je konpem dia panggil suh beli.. apa hingat seringgit dua ke! dah macam gerai jual pisang aku tengok!

tetiba sekor mamat tu panggil aku.. memula aku buat taktau je.. tersengeh-sengeh dia suh beli henpon dia.. motip? kalo ko bagi free aku amikla..

dik henpon dik! segenggam dua hengget!
aku belek-belek sebiji henpon tu.. sekali tengok cam comel je.. lagi pon masa tu henpon nokia aku dah nazak nak mampos.. belek punya belek aku pon jadi lah beli sebiji SEW380i.. 

seronok ya amats la sangat dapat henpon baru.. tapi sedeh! baru sehari pakai henpon tu dah bercerai-cerai! dengan earphone patah segala.. masa kat kedai tu elok je.. nak pegi balik Plaza tu dah satu hal.. demi duit aku pegi la.. 

kalo dah bercerai camni nak buat hapa?

tapi sedeh lagi sebab henpon tu masih camtu juga la.. jadi aku amik keputusan untuk menjual balik henpon tu.. mamat tu tak nak henpon tu ko tau! 

aku dah gadoh maki hamun segala ujung-ujung gadoh tu aku beralah jual ngan kawan aku dengan harga paling murah! 

bila pikir balik rasa cam bodoh sangat! sepatutnya sebagai pengguna aku boleh buat macam-macam tau.. termasuk mintak ganti rugi.. aku nak saman je mamat tu tapi tak jadi pulak sebab aku takde warranty kad! ko mampu?

kedai kemain gah! tapi jual henpon ciplak! awas korang jangan terbeli henpon ciplak cam aku ni haaa.. rugi! kalo korang nak beli henpon pastikan yang original! 

ok lah.. aku nak berlatih memaki penjual yang penipu.. senang sikit kalo kena tipu lagi! aku sembur je dengan makian! boleh kan?

tak sabarnye nak memaki uols!

7 comments:

::Cik Pija:: said...

lain kali beli henfon kat kedai bertauliah. baru tahan lama. takpun beli ja henfon 3310, baling kat kuceng mesti kuceng tu yg terabooor :)

Anisa Hang Tuah said...

dah jom memaki.

cantekk said...

tah nye, kau pon,,mudah digoda ni.. =D
takziah ye,,
tp mcm hanj pulak kan, dia tanak beli balik hp yg dia jual...

saboooo je lahh...

Niza Romli said...

dah penah kena...dah le beliu mahal nak mampos boleh tahan tak sampai setahun pun. xda xda ribut tiba2 xmo hidup plak henpon tu.serik!!

tapi esok nk beli hp baru.. ^.^

NAZRUL AZAT said...

kamu nih pon, nape tdesak sgt beli fon tu?? huhuuu

budakampung said...

aduhh..kasi penumbuk je sebijik..ke mana waranty kad kau?? =="

BLADE EDGE said...

mmg patut pun org tu kene maki!

sepatutnya mana blh buat gitu. pengguna pun kene hati2 jugak sbb zaman skrg ni mcm2 bende org tipu. susah nk dpt yg ori.