Friday, October 28, 2011

sila hormat!


ko penah tengok video ni? kenal sapa mamat ni? Aku tak kesah la korang kenal ke tak? tapi sila ambil tahu yang mamat ini mempunyai banyak lagu yang mengata melayu dan agama Islam! apakah masalah engkau wahai saudara?

bila aku tengok video ni lah kan.. orang tu dah cakap break down! break down! pastu dia buleh pulak tanya apsal tak bagitau dalam surat kahabar dan segalanya? What the? 

kalo ko tak nak pakai TNB ko jana lah kuasa ko sendiri! mampu?

takkan tetiba letrik takda teros ko suh masuk dalam suratkhabar? nak tampal notis teros. walhal benda tu tak dirancang! pikir logik la oi ~

bila dia menyentuh tentang Islam dan Melayu.. dia tak pernah tahu asal-usul dia kan? Siapa yang tak belajar sejarah sekarang? Mohon tengok peta sekarang tengok mana kedudukan TANAH MELAYU! mana CHINA! mana INDIA! mana SABAH dan SARAWAK! 

nama TANAH MELAYU juga ditukar kepada MALAYSIA. salahkah pribumi mendapat hak mereka sebagai penduduk asal! Siapa yang tak belajar sejarah sekarang?

biarpon perkara ini dah lama.. tapi kesan tu masih terasa dalam hati kecik aku ni paham! aku cuma tak hingin nak buat entry khas mengata ko lah nameewee ~

tapi aku rasa ada satu konspirasi yang menyebabkan mamat ni tak diambil tindakan tegas! mungkin? bukan begini caranya nak menyampaikan mesej.. kalau nak buat fikir dulu! ye aku tengok cerita NASI LEMAK 2.0 itu dan mesej yang disampaikan menarik perhatian aku.. dan ada mesej yang baik..

tak macam video ko yang lain! ko cakap pasal racist tapi sila tengok balik situasi sebenar! Siapa lagi racist!

video FUCK UTUSAN ko opkos aku tengok! ko cakap penulis tu bla bla bla! Isi penulis tu mengatakan apa yang ko pernah buat dulu! ko cakap pasal MELAYU dan ISLAM! dan ko ada buat kan? jadi mengaku jelah! sedangkan filem orang melayu pon kena kritik takde la nak melenting macam ko..

ye aku terlambat cerita pasal namewee ni.. tapi Namewee harus tahu.. kesan yang dia tinggalkan dalam hati kecik aku ini sangat mendalam! Aku sendiri ada ramai kawan CHINA! tapi diorang sedar dan diorang tau yang TANAH MELAYU banyak bertolak ansur dengan diorang! mohon HORMAT! 

kita nak duduk aman damai! kita punya perlembagaan dan juga kontrak sosial! bukan warga SIAL! mohon HORMAT!

bila hilang rasa hormat dan tidak sedar diri dari segelintir pihak 
apa akan jadi pada tanah MALAYSIA.

4 comments:

nana said...

senang je mintak maafkan, learn history !!!

Cik Bambam said...

respect others!!! sila baca buku sejarah kan.. :)

KizZ said...

Owh video ni,dah lama dah Kiz tengok..memang sangat-sangat kurang ajar ooo..menumpang kat negara orang dah pandai-pandai nak buat macam negara sendiri..HUH!!

www.kizgarden.blogspot.com

cantekk said...

takde sape ke nk pegi tembak dia?
nauzubillah, jgn la lahir lagi org macam dia kt donia ni...

*takot la tgk ko marah.,tp ok la, manusia kan byk pasaan,,,