Thursday, October 6, 2011

artis jadi rujukan..

wooo! ko jejaga kiah! apa cerita ni.. kengkadang bukan kita tak layak bersuara.. ko harus tahu itu! hey kiah! sesetengah perkara perlu dirujuk pada yang lebih tahu.. ko harus ingat  itu!

takkan ko nak tau pasal ikan ko tanya kat penjaga rimau! giler ka! takkan ko nak tau matematik ko pegi cari cikgu seni! pekejadahnye!

ko nak beli baju baru ko pegi cari kat kedai motor? ko siuman ke tak? aku tak tujukan menda ni kat penulis atau wartawan mana-mana la kann..

kang kata aku sentap kemain.. walhal ko dikurniakan akal! berfikirlah dengan sewajarnya..

aku tak kesah artis tu nak bagi pendapat ka apa ka.. kalo aku artis ditanya pun mungkin aku bagi pendapat aku sendiri.. 

tapi! ko harus sedar tajuk utama artikel ko itu "Wajar atau Tidak!" .. sekarang sila tanya pada diri sendiri wajar atau tidak ko merujuk pada artis?



Lagi satu kiah! ko harus tahu.. didalam Kalamullah tercatat ayat ini - "maka tanyakanlah olehmu kepada orang-orang yang berilmu, jika kamu tiada mengetahui"

kepada kiah yang menulis.. aku pohon ampun segala nih.. sebab ni pendapat aku!

 PENDAPAT !
 Kiah kalo ko terbaca ko jangan marah ye.. 
kalo ko boleh cari pendapat.. akak pon boleh bagi pendapat!
betol ke tidak?



1 comment:

Niza Romli said...

Kau mmg mantap bedah! huhu

tapi btl jgk pendapat kau tu! erm...mcm tak wajar la rujuk kt retis.