Friday, October 7, 2011

anak sape?

harini citer pasal anak lagi!

mak cantek anak melentik!

semalam aku pegi la cari barang kan. dalam pukol doblas camtuh.. pekejadahnye aku cari barang pukol doblas?

tapi ok la kalo nak cari barang-barang murah boleh le pegi situ.. tempat tu cam pasar malam orang paggil uptown..

town la sangat..

dok aku pusing-pusing dua tiga kali tu.. tetiba aku terdengar sorang pakcik bertanyakan peniaga baju tu akan kelibat sorang budak pompuan.. aku syak anak dia ilang..

ko tak risau! dalam keramaian itu sorang budak pompuan ilang.. aku dah rasa tak sedap ati.. manaketidaknye! situ banyak orang asing.. silap aribulan kena culik tak naya?

aku doakan budak tu selamat.. tetiba aku nampak lagi pakcik tu kali ni dia tengah pujuk bininya.. kemainn bininya nanges sakan..

aku memang dah tak boleh nak buat apa lah.. nak cari budak tu bukan kenal pon.. aku perasan ada orang lain dok sabarkan dia..

koranggg mana anak akak? 

mau tak meroyan! dalam beberapa minit aku dah nampak pakcik tu dengan bininya pegang sorang budak pompuan..

aku rasa itulah anak dia yang ilang tadi.. nasib baik jumpa! kalo tak?

tu lah lain kali pegang anak tu ketat-ketat dah tau tempat sesak! mak-mak bapak-bapak kat luar tu sila amik iktibar.. ilang susah nak jumpa..

sekarang ni macam-macam!

5 comments:

Niza Romli said...

barang murah kat situ kan..jadi mak bapak teruja kemain nengok brg2 kat situ sampai terlepas tangan anak pon tak sedar! :)

agaknya lah!

TheChekJah said...

ibu bapa kena beli tali ikat kat pinggang bio anak tu x hilang... anak bukannya mcm chikedis, hilang boleh beli lagi..

Mr iz said...

kena ikat tali kot...he he he..mak bapak pun kalau dah kena godaan meterialistik ..he he he bole lupa diri bedah woi...he he he he..... tu la pasal... he he he

World of Azketom said...

kengkadang, anak tu yg degil sgt. kalau saya...bapaknya yg dukung!!

Cik Bambam said...

kalau tak..bela anak ikan je lar..huhuhu