Monday, September 19, 2011

kiamat..

lets see.. kita suka sangat sebarkan menda yang seronok kan? kita suka sangat mengata kan? tapi kalu bab-bab mengingatkan orang  tentang ibadah dan segalanya kengkadang malu kan? tapi kenapa? itu lah dugaannya...

kiamat itu pasti.. sedangkan sains pon dah buktikan bumi akan musnah! takkan tak pecaya lagi.. kenapa? itulah yang akan bermain difikiran kita.. 

ingat dunia ini hanya singgahan... seronok kita didunia ini tak sama dengan seronoknya di syurga.. siksanya didunia ini tak seseksa neraka.. muhasabahkan diri.. bukak mata dan akal fikiran kita.. 

kiamat itu pasti.. sedangkan batu mengeras itu pon akan menjadi debu.. inikan pula bumi yang kita pijak ini? kekal kah bumi ni? gunung runtuh tu kenapa pula? sapa yang goyang? sedangkan rambut pon boleh gugur kan?

ingat dunia ini sementara.. muhasabahkan diri.. bukak mata dan akal fikiran fikirkan.. takkan sorang manusia mampu menandingi ilmuNya.. ibarat setitik air dan selautan! 

barang siapa mengejar dunia maka akhirat akan meninggalkannya, tapi barang siapa mengejar akhirat maka dunia akan mengikutinya

3 comments:

Anisa Hang Tuah said...

takut.

em

anum farida said...

nice sharing....mari saling ingt meningatkan :)

emarieys said...

terima kasih juga kerana mengingati