Sunday, July 3, 2011

Anak ko kan?

assalamualaikum dan salam sejahtera.. sopan ke tidak bedah harini? nih bedah nak bagitau kat ko nih kesah satu anak yang tak berapa berkenan lah orang nengok perangainya.. bukan le nak ngata tapi sesama le amik iktibar ye. arap anak kita sok tak cenggini.. 

 eeeee.... simmmmmpang! sedih awok tau..

budak nie kalo tengok sejuk je mata.. elok je rupa dia tapi sayang mulut ya ampun.. ko rasa nak letak pasir je kat dalam mulot dia tuh.. tapi takpe.. mak dia tetap dok puji anak dia baik! Motip ko puji anak ko baik? depan ko boleh lah dia bertudung litup berkopiyah serban sopan nak mampos belakang ko? Ko tak tau makcik oi!

 
uols! anak akak baik uols! doplohat jam sopan tau..

satu hari tuh kan anak dia buat statement bodo kat pesbuk nih! tuh dia ramai lah dok komen kat pesbuk nih.. sampai dah jadi kelam kabot sangat! tetiba lah kan mak dia yang sanggup berkorban jiwa raga tuh teros backup anak dia.. "ini saya yang tulis sebenarnya".. lebih kurang camtulah mak dia buat pengakuan..
no no no!  jangan buat camtu nak oi!

sanggup kan? ko back up anak ko? ye lah itukan anak ko.. tapi kalo anak ko dah buat salah walau sekali pon.. ko kena mengaku salah anak ko.. Demi Allah ! Kalau seandainya Fatimah binti Muhammad (s.a.w.). sendiri yang mencuri , pasti aku akan potong juga tangannya." Hadis sahih riwayat Muslim . Ko nampak? Rasulullah pon akan kenakan hukuman kat anak dia kalo buat salah! Tapi nak buat camne kan? ko kata anak ko baik! anak ko kan? 
 kalo akak jumpa anak ko.. akak hentam dengan penyapu!

 p/s: kesah aku dua tiga arini emosi je kan? adoii aii.. pasni aku nak conteng je.. line intenet pon sendat.. 

9 comments:

lieynanilaz said...

bedah.....ko tunjuk bukti tu kat mak budak tu...cer tengok makcik tu nak kata apa..hehe..

Cikya said...

bedah, ni dah kes terlebih sayangkan anak sampai buta ni..
nauzubillah.. TT

blogger glew said...

itu bukan aq punye anak ye~ hahaha :D

cik Lea said...

terlalu manjakan anak neh

Mr iz said...

sabar bedah...bawa rilek macam lepak kat shopping komplek... tu nama nya sayang tak bermata... sayang yang boleh bikin anak dia naik kepala... sabar je la bedah...

cantekk said...

hmm tu la, org kata kasih ibu...
jahat cam firaun pon, ibu tak sekali buang ...

tp anak tu sndiri,,hmm...

tgu je la Allah kasik bala

Fina Fento said...

sabor je lah ye bedahh..

NOOR FATIN said...

skrg ramai mak akan bekap anak dia walau anak dia mmg salah. banyak dh aku jumpa

Far8 budak baik said...

hahaha..itu lah emak kannn...
mmg sayang kan anak..backup anak nye
sehiggalah terbukti depan mata emak sendiri..sedih kot..
kau ni dtg bulan ke hape..
hahaha =p