Wednesday, March 23, 2011

Kena sikit je!

Nih meh ler kejap ko dengar citer aku. Tadilah kan.. aku merempit ler sengsorang baru balik kelas. jalan kemainnye nak jem beratur panjang segala kereta bas semua ni. Aku dengan kat atas motor tu dah macam sipot dah. Slow je..


huh lebih kurang camni lah traffic jam itu!


asap tu ko tak payah cakap lah kan. Bagi aku yang diatas motor sikal tu konpem lah bertambah sehat bila aku sedot asap yang terbaik dari kereta yang tak pernah-pernah di servis. 

Dengan gigih dan yakin yang amat tinggi aku teros mencelah ke kiri barisan kereta yang panjang itu. 


I sempat cover cun walopon atas motor okeh!

tetiba lah kan sampai kat kereta ko.. aku slow lah sikit sebab ko rapat sangat dengan jalan sebelah kiri tu. 

Walhal aku nak lalu.. Kalo aku ke kiri lagi alamat ke longkang lah aku! maka.. aku pon mengambil langkah untuk teruskan jalan kat tepi kereta ko dengan berhati-hati.

tup-tup terkena sikit je side mirror ko. Kemain ko hon nye aku tak tentu pasal! terkejot lah aku sekejap. Kalau aku langgar pintu ke.. tingkap ke.. sila lah ko hon sepuas hati ko. ni tidak ujung side mirror je kena.


konpem ko maki aku dalam kereta tu.

hey U pondan! ko apsal langgar ujung side mirror aku! 

aku mintak maaf lah bukannya sengaja. Tapi tak payah lah ko hon bagai nak rak.. lagi pon jalan tu agak sempit. ko pulak pegi ke kiri jalan tu buat apa?  aku pon tak paham lah sangat ni.

adakah ini salah I ?

kalo ikotkan hati aku sanggup langgar lagi sekali kereta ko biar ko hon lagi kuat.. kan? baru lah berbaloi kalo aku langgar side mirror kereta ko tu sampai retak ke apa ke..

lepas ni I rela naik gajah! kalo terlanggar ko berani hon!

Boleh ke tidak?




17 comments:

Anisa Hang Tuah said...

nai beskal lagi best

cikcleopatra said...

hahaha..best gak idea nek gajah tu..keke.

Naddia said...

mgkin yg dalam krete itu adelah aweks yg tak tahan melihat kehenseman ko..die hon sbb nk no tepon

Azmizam said...

LOL to " lepas ni I rela naik gajah! kalo terlanggar ko berani hon! " mahu cirit dia

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

hahaha..berani dia nak hon..kang gajah tuh naik mnyak ..x pasall je..

cantekk said...

HAHAHAHAHAHA =D
font kna beso pasal u tulis klaka

sabo je la kan,,,
sama la td i pon tp situasi bbeza
dia yg bongok drve mlawan arus, lg mau pdg2 cam kita yg bsalah,,, wah, patut aku yg rasa begitu... ase nk kerat2 tayar keta dia

NOOR FATIN said...

apsal xlanggar sampai patah je? berbaloi kalau dia nak hon kuat2! hahah..

Cekodok said...

ko langgar je bedah... dia bukan leh kejar pun.. haha..

lea said...

aku nk tumpang sekaki naik gajah ko leh?

Mr iz said...

he he he... kosenyum je buak dek tak pun patut ko berhenti ko jelir lidah pastu blah...he he he... mesti bulu idung dia jd panjang pasal bengang gila...he he he

sirap merah said...

haha.. lawak3..

chentaNUYU said...

ko guris jer kete dia bg calar..haha

Yaya said...

Huhuhu laen kali ketuk tingkap ni bg salam bru ko langgar. hehehe..


sbek motor ko xley undurkan, kalo x ko mesti tendang pintu dia..

NaNaSaHiR DaTaNg KoMeN.. said...

KASI PIECE SEKALI...PASTU SENYUM TUNJUK GIGI..PASTU ETRUS BLAH..HAHAHHAHA

Ana admi said...

mak nasihatkan ko bawak gajah je la nok

Akid Sani said...

hayoo dia hon mest rse mcm nk baling durian je kan..aku pown da rse..melut la..tp kete ap yg hon ko xtentu paal tu.juta2 ke sampai hilang akai dia dibuatnye bedah..

NAZRUL AZAT said...

megat... i lap u...entry ekau selalu buat aku gelak, MUAHAHAHAHAHAA