Friday, February 18, 2011

Lupa lah!

Nih malunye aku kalo terlupa ni. Tadi ni nak pergilah ke kedai kan. Cam biasa kena lah siap-siap dulu sebelom bertolak kan. Bila dah siap-siap dulu. Pe lagi merempit lah kononnye!! Bukan selalu ni nak merempit. dalam hati tu nak masak le sup ayam bersayur-sayuran. Gigih kan!




bye! I nak merampit p beli sayur tau. U tunggu jap ye.




Bila sampai kat kedai tu aku pon pilih-pilih lah sayur. Dah macam suri rumah tangga pulak aku kat situ dok pilih sayur sama-sama ngan mak cik-mak cik itu. Dasyat ni pilih sayur segala. Lobak tah kemana tomato lagi bawang. Rasa cam nak wat kenduri!!



meriah kan!! I kat belakang tu tengah pilih sayur tu.



baru I perasan yang i lah tercantek kat kedai tu! cantek ke?



dah pilih-pilih ni aku pon balik lah rumah teros kan. Tak kan aku nak merempat pulak kat kedai tu. Disumpah dimaki nya kalo dok lama-lama. Kat tepi jalan tu aku sempat lagi tengok kiri-kanan. Motip?? 

pastu baru aku start motor. Seronok ni nak masak sup ayam ni!! tapi ko tau tak? bila aku nak masak baru aku pasan yang ayam takde! kelam kabut aku pegi balik! 



sampai hati U tinggal kan I!  Huh!!




tersengeh-sengeh  pakcik tu tengok aku amik ayam tu. Camane aku boleh lupa pasal ayam tu pon aku tak tau le. sebelum aku start balik motor tu aku layan lagu Zaiton Sameon-Menadah impian. 

Sekali sekala dengar lagu lama ni oke pe! aku suka tajuk dia menadah impian tu. macam aku menadah ayam yang tertinggal tu.



nih I pon suke lagu kak Eton! bersungguh I nyanyi ni!




jap I nak perasan cam Zaiton sameon jap. Boleh ke??



31 comments:

houri said...

hahaha...lau teda ayam means sup sayur lah... menu yg sehattt.. =D

kau kesah ke?? said...

eh betol juga kan.

nelly said...

haha ..
pergi tinggalkan ayam buat apa ..
sian ayam tu ..:D

kau kesah ke?? said...

lupa lah.

Cekodok said...

rebus air tu masuk sup bunjut.. jadi sup bunjut.. hahaha

kau kesah ke?? said...

itu memang bunjut pon. cekodok bunjut tada?

Engku Sofea said...

hahahaha , hai makcik bedah. sehat kah? :D

kau kesah ke?? said...

mak cik sehat nak oi.

cantekk said...

ado ke lagu kak eton menadah impian?
bukan menaroh arapan ke???
;-D

FaD + iLaH said...

huhu lawakla tetinggal ayam..hehehe

kau kesah ke?? said...

cantek: ada try tanya makcek google.

fadilah: emm ayam punye pasal

KiFli si Dolce said...

apa lagi uolss patah balek la jawab nyer

vidadarisakura said...

jadi lah sup sayur. ;)

kau kesah ke?? said...

kifli: memang berpatah arah la.

vida: tuh sayur je kan meriah juga.

NOOR FATIN said...

adoi. xdak ayam., xdak la sup ayam. hahah :P

bongek89 said...

semalam sup yg mak cik bedah buat sedap gila... meriah.. mcm2 kaler ada dlm 2..

kau kesah ke?? said...

fatin: haa betol. betol!

bingek: memang meriah kan?

bongek89 said...

bingek? sapa 2?

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

wakakak..akak suka tgk gambar² yg ko paste nih..lawak..tergolak² akak..

kau kesah ke?? said...

bongek: engko le tu.

rina: nanti datang lagi ye.

Cik Kyla said...

aik teringat apa sampai terlupa tu? hehehe :)

teringat zaiton sameon kot. ekekeke ;p

kau kesah ke?? said...

hehehehe.

Anonymous said...

hehehe... best2 cite ni,,, megat aku dh bole post coment,.... hehehe

Amira Naddia said...

takpe..takde ayam leh wat sup sayo

ain revival said...

boleh la ttnggal ayam..
nyesal xg curik~huhu

kau kesah ke?? said...

anonymos: tenkiu.

amira: emm sup sayo le jadinyae.

ain: ler kalo nak i bagi je u amik haritu. awat tak habaq.

ejulz said...

masak ayam bro.. haHa

nadira shahid said...

moral of the story, nk beli jgn lupe wat list ye ;P haha

kau kesah ke?? said...

okeh!

cantekk said...

a'a la,, ada la u...
hihi..
pasal lagu dia manaroh arapan je yg i tau
lelain xtatau hehekk

kau kesah ke?? said...

hehe.. tu lah u meg layan lagu ni sesama meh.