Sunday, February 20, 2011

Kenduri kahwen!

Dah lamanye tak pegi kenduri kawen ni. Haritu kawan aku call suh datang kenduri kawen abang dia. Bersungguh dia call suh datang kan. Mula tu tak mau lah datang kerja banyak tapi pikir-pikir balik bukan selalu p kenduri. Apa lagi kan? Siap sedia lah nak makan kenduri. 


hey U. Jom datang kenduri abang I kawen! Bawak semua laki u tau! heee..


kan disuruhnye aku bawak laki je? Mana aku nak kutip? seb baik hosmate aku sume laki. Lagipon bukan aku yang bawak motor. Makanya gigihlah kami ni pergi berkat semangat kenduri itu. Jauh lah juga tapi takpe sekali sekala kan. 



lebih kurang camni le kenduri tu. haruslah meriah kan? dengan lagu segala.


aku nak menyanyi kat kenduri tu tapi takot pulak kene rembat ngan penyapu ke apa ke. Suara aku bukan best pon tapi kalo dapat menyanyi kat situ aku nak nyanyi lagu saloma.  lagu selamat pengantin baru. Ko berani ke?



kalo I dapat nyanyi tadi I pose camni!


balik je dari kenduri tu ujan tengah jalan ko tau. Tapi kami gigih juga redah je ujan itu. Sampai satu stesen minyak tu kitorang singgah berteduh jap. Pe lagi kan aku pon pegi lah menjenguk tandas sebagai syarat wajib singgah stesen minyak. 


Masuk je toilet tu ada sorang jantan tu dok depan cermin. Pastu aku dengar ada orang cakap " melenggang dia len macam ~ ". Dia kata kat aku ke? Jap-jap aku rasa dalam  tandas itu aku ngan dia je. konpem dia dok ngata kat aku. Tapi bilakah aku melenggang?



I berjalan dan senyum cam Siti ke? sampai U tegor I?



bila aku keluar aku tengok jantan tu dah takda. Pastu aku teros g kat motor kengkawan aku. Aku pon bersandar lah kat belakang satu keta tu sementara nak bertolak balik kan. pastu tetiba aku tak pasan tuan keta tu nak bukak bonet dia. Aku buat tak tau lah. kengkawan aku dok panggil pon aku buat tak tau je. bila aku pusing baru aku pasan tuan keta tu. Ops!! malu ko tau.



sambil dok kat tepi kereta tu I gelak sakan. apsal I gelak?




sambil senyum I pon cakap sori ye. Boleh ke?




24 comments:

bongek89 said...

nk masuk longkang ang x bwak msuk skali?

nelly said...

Entri kat sini sempoi lah !!
kelakar ..

merahitujambu said...

baru minggu lepas g kendurikawin...

Akid Sani said...

kaw bile nk kawen..ape kau kesah ke??hahaha

rahum08 said...

bhahaha..lawak giler mse nk blik tuh.siyes ak gelak smp skg.*dlm ati.bwahahah

cik sakura said...

bila nk kawin plak..hehehe..

kau kesah ke?? said...

nelly : sempoi la kan.

akid: nanti i kahwen i jemput ler.

rahum: hah tu lain tu.

cik: nanti le ye? u nak kawen ngn i ke?

Tuan Penasihat said...

amboi, saloma kau.
lain kali duduk buat taktau jer macam keta kau.
kalau dia marah, jawab ler. ada aku kesah.

TheChekJah said...

amboi... awat x ajak jah?? baget gila la ko ni jah.. mcm la kau kisah ke dok sblh umah ko... hehe..

cantekk said...

ritu spupu kwen ada karok2,,,
gile jgk nk karok, tp mak ada kan,,
buat solehah je la..
eyh tp adik i mmg degil, dia karok jgk,, bputih mata i

MamaEma said...

bila nak rasa makan nasi minyak tuan empunya..nanti nak buat entri

MamaEma said...

bila nak rasa makan nasi minyak tuan empunya..nanti nak buat entri

cik-terompah said...

haha . kenduri kawen selalu guwa sampai setting time . 5 minit pengantin nak sampai .!

kau kesah ke?? said...

mamaema: tunggu yer.

cik: suke le tu.

Rina AVAIL a.k.a cik betty said...

hehe..arini akak senyum jer salu bantai gelak..nnt len kali tulis yg kelakar lagik tau..akak x saba nk gelak neh..

NOOR FATIN said...

haha ckp kat mamat tu, apa pandang2, jangan pegang2, haha

kau kesah ke?? said...

cik betty: wokey!

noor: kang bertambah meriah lah kalo menyanyi kan?

farhana masdo said...

awak . nme blog kite . hampir ^^ . HAHA . kesahh ? aku kesah ?? kw kesahh ? HAHA

kau kesah ke?? said...

haa ada jodoh le tu.

Miss Anis said...

kau kesah kew?anis lapa anis minyak ny...hihi

kau kesah ke?? said...

anis nanti cuti mesti banyak kenduri ni.

Cekodok said...

adoii... ko kena bawak topeng muka siap2 la..... adoiiii

fyna said...

hehehehe..klakar...
nih pown dpt byk jemputan membe-membe kawen..
jaoh lak tue....



jom singgah n follow belog saya...
http://inibelogfyna.blogspot.com/

kau kesah ke?? said...

cekodok; kena selalu bertopeng lah.

fyna: wokey!